Bernie Ecclestone twierdzi, że Formuła 1 musi żyć z obecnymi regulacjami.
Po inauguracyjnym wyścigu w Bahrajnie, niemalże zewsząd napływają słowa krytyki obecnych przepisów oraz nawoływanie do natychmiastowych zmian.Szef F1 stara się stanąć na wysokości zadania i osobiście zaproponował rozwiązanie tego problemu m.in., że regulacje techniczne będą tworzone przez niezależnych inżynierów, a także dość osobliwe- specjalne „skróty” dla szybszych kierowców, o czym już wcześniej informowaliśmy.
„Niektórzy mogą się zastanawiać, dlaczego zespoły mają w ogóle możliwość wyboru opon”- wypowiadał się dla Telegraph szef FOM. „Może jeśli dalibyśmy im tylko miękką mieszankę, musieliby jechać na 2 stopy, ale nie jestem pewien, czy będą jawnie głosować za obowiązkowymi 2 stopami, jak proponował Red Bull”- powiedział 79-latek.
Przywrócenie tankowania w czasie wyścigów jest także niepraktyczne przy rozwiązaniach zastosowanych w tegorocznych samochodach, co dodatkowo utwierdza Berniego do przyznania, że w rzeczywistości tegoroczne regulacje są „nie do ruszenia”.
„Nie możemy zmienić zasad” – wypowiedział się Brytyjczyk w niemieckim „Bild Zeitung”.
“Zajęłoby to zbyt wiele czasu i jest zbyt trudne. F1 to obecnie demokracja. Wszystkie zespoły głosowały za obecnymi zasadami, więc teraz muszą sobie z nimi poradzić.” – skwitował Ecclestone.
17.03.2010 12:49
0
na tym zdjęciu wygląda na niezłego s....a w peruce. ale córe ma zacną , podobno dzień zaczyna od zakupów w ciucholandii
17.03.2010 12:54
0
No tak - najpierw stopniowo przykręcaliśmy śrubę - by za szybko nie jechali. Zamrożone silniki, ograniczony dostęp do tuneli aerodynamicznych, ograniczona liczba dostawców opon, zmniejszone budżety, etc. Może mózgi tez zamrozimy ? ekologicznie - a potem - radźcie sobie sami. Demokratycznie.
17.03.2010 13:17
0
Wbrew pozorom ten stary tetryk dobrze gada. Teraz już jest po ptokach i ewentualne zmiany będą mogły nastąpić dopiero w sezonie 2011.
17.03.2010 13:19
0
“Zajęłoby to zbyt wiele czasu i jest zbyt trudne. F1 to obecnie demokracja. Wszystkie zespoły głosowały za obecnymi zasadami, więc teraz muszą sobie z nimi poradzić.” – skwitował Ecclestone. Zespoły sobie poradziły perfekcyjnie i zrealizowały plan na 1 pit stop co zwieksza szanse zwycięstwa, tu chodzi o widowiskowość!, Robert mówiąc że będzie jeszcze bardziej nudno przed Bahrajnem wiedział doskonale że będzie jazda 1 pit stop i procesja pierwszej 10, swoją drogą to kuriozalno paradoksalne żeby kierowca wypowiadał się po wyścigu oszczędzałem silnik, opony i paliwo, do cholery to są wyścigi o oszczędzaniu paliwa opon i silnika mogę mówić ja użytkownik cywilnego samochodu poruszający się po drogach publicznych, a nie kierowca bolidu F1 który powinien od startu do mety cisnąć na maxa chyba że nie o to w wyścigach chodzi???
17.03.2010 13:23
0
4 święte słowa , lipa straszna
17.03.2010 13:24
0
F1 schodzi na psy. Specyfikacja z sezonu 2006-2008 była najlepszym rozwiązaniem. Bolidy nie przypominały pługów i było miliony kombinacji strategii wyścigowej. Będziemy świadkami najnudniejszego sezonu w historii F1
17.03.2010 13:26
0
Skróty proponowane przez Berniego to głupi pomysł. Mam trzy inne głupie pomysły łatwe do wprowadzenia, które mogą jeszcze bardziej uatrakcyjnić wyścigi niż te skróty. Pierwszy to wprowadzenie losowania miejsc zamiast sobotnich kwalifikcji. Drugi to kupowanie miejsc na licytacji przed każdym wyścigiem, przy czym każdy zespół miałby do dyspozycji taką samą określoną pulę pieniędzy na cały sezon i jednocześnie swobodę w ich wydawaniu na licytacji. Trzeci to startowanie zawodników w każdym wyścigu w odwrotnej kolejności w stosunku do zajętych miejsc w poprzednim wyścigu. Ma ktoś inne równie głupie pomysły?
17.03.2010 13:28
0
W F1 juz tak namieszano ze ciezko to teraz będzieodkręcic. Zmiany sa potrzebne. Jesli w GP Australii nic sie nie zmieni to owe zmiany będą potrzebne od zaraz. Kto to widzial zeby w wyscigu nie mozna bylo sie scigac do samego konca bo trzeba oszczędzac! A co by bylo gdyby walka miedzy kierowcami o zwyciestwo trwala do konca a du nagle jeden musi odpuscic bo trzeba oszczedzac auto. Przeciez to jest karygodne. I te procesje od startu do mety. Prawda jest taka ze jesli nic sie na starcie nie stanie do wiekszosc wyprzedzac to będzie dublowanie niestety. :(
17.03.2010 13:35
0
ktoś tu na forum napisał kiedyś' pięknie wyglądała jazda w tunelu aero i wyprzedzenie na dohamowaniu
17.03.2010 13:35
0
coś zjadło sorki
17.03.2010 13:47
0
To jasne, że jak się da możliwość ustalania reguł przez zespoły, to nuda nie zniknie. Przecież każdy zespół będzie kombinował, aby jego sytuacja była jak najbardziej stabilna. A to nie sprzyja widowisku. Nie sprzyjało widowisku, gdy było tylko ferrari i przepaść i nie sprzyja widowisku jazda jak po sznurku.
17.03.2010 13:55
0
Chyba trochę przesadzacie - Berni z dobrych pomysłów nie jest znany, ale w pierwszym cytowanym fragmencie mówi do rzeczy. Wiadomo, sezon się zaczął i możliwe zmiany są ograniczone - można chyba tylko coś zrobić w temacie doboru opon czy temacie pit-stopów. I aby jakaś zmiana została wprowadzona potrzeba 100% poparcia zespołów. A niektórym zespołom wcale nie zależy na atrakcyjności wyścigów - takie Ferrari jak na razie czuje się bardzo mocne i zapewne w każdej ewentualnej zmianie widzi zagrożenie.
17.03.2010 14:00
0
Ten sezon jest juz przegrany. Przeciez teamy nie zaprojektuja od nowa bolidow w polowie sezonu. No chyba, zeby uzyc 2009 xD ale to juz daleko idace kombinowanie...
17.03.2010 14:00
0
Nie dalej jak wczoraj mówil ze nie mozna dac zeposłom mozliwosci samodzielnego ksztaltowania przepisów i to fia je kształtuje. Dzis mówi cos odwrotnego, ze to wina zespolow .... o co mu k... chodzi ?
17.03.2010 14:01
0
A ja mam prośbę odnośnie tabeli konstruktorów i kierowców, czy ktoś w ogóle ją zaktualizuje?
17.03.2010 14:12
0
Jest dobrze. Wiecie dlaczego? Otóż każda większa zmiana przepisów skutkowałaby rozciągnięcie się stawki, tak jak to jest w tym sezonie. Dajcie im rok, to różnice w czasach się drastycznie zmniejszą i będzie podobnie jak w 2008, czy pod koniec 2009, kiedy różnice w czasach były niewielkie. Dlaczego nie przywracać tankowania? Ponieważ dzięki temu mamy prawdziwy wyścig w pitstopach i nie ma strategi paliwowych, a dzięki czemu jest więcej rywalizacji na torze. Poza tym tankowanie nie zawsze było bezpieczne. Co w takim wypadku można zrobić? Uważam, że mniej wytrzymałe opony (np. supermiękka miszanka) zmuszały by teamy do zastanowienia i znacząco byłoby widać ich zużycie. Dzięki temu też oglądalibyśmy częściaj jazdę na 2 pitstopy. Można też poszerzyć tory, ale to i tak nie wiele by to dało. A odnośnie pomysłów Berniego: skróty? Co za dzieciniada! Niech sobie w NFS pogra, a nie o skrótach gada.
17.03.2010 14:21
0
Jeżeli Ecclestone nie widzi możliwości zmian, to temat wydaje się być zamknięty. Przynajmniej w chwili obecnej.
17.03.2010 14:34
0
Todt powinien w tej sprawie zabrać głos.
17.03.2010 14:40
0
Wystarczy wprowadzić kolejność startów odwrotną do miejsc w generalce a w kwalach jeździli by po mniejsze punkty. Czy ktoś widzi jakiś brak logiki w tym, tak tak zaraz ktoś napisze, że bezpieczeństwo - no do jasnej czy to są wyścigi czy procesje?
17.03.2010 14:50
0
Widać jedno ,że zamiast uatrakcyjnić F1 wszystko poszło w złą stronę. Trochę mnie to dziwi ,że przy takim zaangażowaniu kasy i tym samych niby mądrych ludzi nikt nie pomyślał ,ze będzie tak a nie inaczej. Sam KERS który wywołał tyle kontrowersji był w sumie dobrą sprawą z punktu widzenia kibiców. Wystarczyło troche pomysł udoskonalić dać możliwość gromadzenia większej ilości energii i wprowadzić go bezwarunkowo u wszystkich. Zakaz tankowania dla mnie bez sensu.W założenie miał spowodować szybsze zużywanie się opon ale widać ,że coś nie gra skoro wszyscy jadą wyścig jak zeszłym sezonie na 2 kompletach a dodatkowo waga bolidów wprowadza ograniczania w wyprzedaniu Wiadomą sprawą (nawet czytając nasze forum) ,że im większa swoboda im większa różnorodność strategii im więcej pit stopów tym widowisko jest ciekawsze. Organicznie tego w ten sposób jak mamy to w tym sezonie to bardzo duży krok do tyłu. Dla mnie wprowadzenie jednej lub 2 ale za to bardzo miękkich mieszanek to na ten moment podstawa i powinno to być zrobione od razu Zobaczcie ,że praktycznie wszyscy wypowiadają się praktycznie w tym samym tonie. Począwszy od zawodników po szefów teamów.Czy to nie jest zastanawiające ?
17.03.2010 14:53
0
15 daj na luz o zegar parę lat ktoś sie upomniał i dalej dupa
17.03.2010 14:58
0
Przecież Bridgestone ma bodajże 4 mieszanki opon. Wystarczyłoby pozwolić zespołom na kożystanie z wszystkich 4, z których mogą sobie wybrać dwa a jak chcą to mogą nawet 4 w jednym wyścigu użyć. A nie narzucać wybrane dwa rodzaje.
17.03.2010 15:25
0
A ja myślę żeby choć trochę rozładować "procesie" i pozwolić szybszym kierowcom przebijać się do przodu należy wykorzystać elektronikę i system pomiaru czasu live timing .To moja propozycja - kierowca który ma lepszy czas okrążenia o np. 0.8s od kierowcy jadącego przed nim i w czasie dokonywania pomiarów nie ma do niego więcej straty niż np.0,5s (dwa podstawowe parametry live timingu ) ma prawo do jego wyprzedzenia. Kierowca przed nim dostaje info że musi przepuścić samochód za nim np najpóźniej na prostej startowej - podobna zasada już obowiązuje przy dublowaniu lub wyprzedzeniu jadąc na skróty. Ta reguła mogła by obowiązywać dla wszystkich kierowców oprócz czołówki np.1-5 miejsca . Wymusza trochę myślenia na torze .Będąc w środku procesji mamy do wyboru wyprzedzać lub zostawić sobie tyle czasu z przodu aby skorzystać z zasady lepszego czasu przy następnym pomiarze ale przez to narażamy się na atak kierowcy za nami. Jest rozwiązanie proste ,tanie ( nie trzeba budowa skrótów na wszystkich torach ) dające szansę dla szybszych kierowców na przebicie się do przodu. Jest to oczywiście gówna zasada którą by trzeba uściślić innymi regułami ale dla mnie wydaje się jedyna coś wnosząca . :)
17.03.2010 15:51
0
on już się niech nie odzywa bo i tak namieszane jest teraz w F1
17.03.2010 15:52
0
można pójśc dalej i dac dla kierowcy który zjechał do boksu bonus czasowy (np 10 sek. za każde zjechanie do boksów i wymianę opon) i czas ten odliczałoby się na koniec wyścigu - po co robi kosztowne skróty !!!!!!!
17.03.2010 16:26
0
Trochę dziwny tytuł "Bernie nie widzi możliwości itd..." To tak jakbyś powiedział: "Premier Donald i Prezydent Lech itd..."
17.03.2010 16:31
0
Bahrajn po prostu nie ma wielu miejsc do wyprzedzania i stąd ta procesja zeszłoniedzielna.Nie rozumiem czemu teamy się rzucają,skoro wszyscy zgodnie poparli pomysł braku tankowania...
17.03.2010 16:33
0
Chociaż patrzy to nie widzi
17.03.2010 16:41
0
bahrajn i jeszcze polowa torow, szcsegolnie tych nowych zaprojektowanych przez tilkego nie ma wielu miejsc do wyprzedzania. czyli polowa wyscigow 2010 bedzie procesyjna? dzieki za takie emocje.
17.03.2010 16:45
0
atrakcyjne wyścigi . znieście ograniczenie w używaniu opon żadnych przymusów znieść ograniczenie prędkości w boksie podczas wyścigu wtedy naprawdę zmiana będzie trwała 5 s nie 22 s jak ostatnim wyścigu żadnych ograniczeń silników wtedy żaden nie będzie dbał o silnik będzie cisnął na maksa to takie trudne .
17.03.2010 17:03
0
ja tak z innej beczki^^ co sądzicie o wypowiedzi Szumiego po wyścigu;D ?? co za pajac na pytanie o swój zespól odpowiada ze ferrari jest świetnie i wogóle zero profesjonalizmu po takiej karierze w F1 zal go kur...^^
17.03.2010 17:12
0
Wyścig polega na wyprzedzaniu, dlatego żaden live timing ani skróty, lepiej przebudować tak tory, żeby było więcej miejsc do wyprzedzania, a nie tylko 1 miejsce na torze jak w przypadku Bahrajnu. Zabronić modyfikacji dyfuzorów i wprowadzić przymusowe 2 pitstopy.
17.03.2010 17:23
0
Kiedyś było więcej wyprzedzeń na prostych, bo nie było takiego docisku jaki jest obecnie w bolidach F1, to zmienić i będzie ciekawie.
17.03.2010 18:07
0
elo mam problem sciagnolem wlasnie f1 challenge 2010 i jak jade to mi tak jakby taki cien miga niewiece moze co moznaby zrobic zeby tego nie bylo?
17.03.2010 18:31
0
"Bernie nie widzi możliwości zmiany przepisów" a czy ten dziadek cokolwiek widzi ??? niech zostawi to młodszemu koledze a nie jeszcze się wcina... już dosyć napsuł !!!...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się